Joustavaa palvelua – silloinkin kun elämä yllättää 

Oletko joskus miettinyt, kuinka arjen palapeli pysyy kasassa, kun kalenteri täyttyy ja elämä heittää eteen uusia käänteitä? Elämä on täynnä hetkiä, jolloin tarvitaan nopeasti apua, joka sopeutuu juuri sen hetkisiin tarpeisiin. Curonin helpperipalvelu on syntynyt näitä hetkiä varten. Se ei tarjoa valmiiksi paketoituja ratkaisuja, vaan muovautuu aina asiakkaan elämäntilanteen ja kulloistenkin, vaihtuvien tarpeiden mukaan. Joustava palvelu onkin yksi Curon helpperin kantavista arvoista.

Palveluvastaava Anna Nanning ja asiakkuuksista huolehtiva Ringa Tuomikoski tietävät, että juuri joustavuus on Curonin tarjoamassa helpperipalvelussa asiakkaille se ykkösjuttu – ja se myös näkyy kaikessa yrityksen toiminnassa.

Asiakas saa meihin yhteyden puhelimella, sähköpostilla, Whatsappilla ja verkkosivujen lomakkeilla, kertoo palveluvastaava Anna.

“Asiakas saa meihin aina yhteyden itselleen sopivalla tavalla, olipa kyseessä sähköposti, puhelin tai WhatsApp. Erityisesti senioreiden kanssa palvelutarvetta kartoitettaessa on tärkeää, että heidän kanssaan puhutaan asioista rauhallisesti ja ilman kiirettä puhelimessa”, Anna kertoo.
”Myös helpperikäyntien määrä ja kesto suunnitellaan kunkin asiakkaan tarpeiden mukaan, kuitenkin niin että toimimme puolen ja koko päivän vuorojen antamissa aikatauluissa. Käyntienkin sisältö on sovittavissa jokaisen asiakkaan kanssa yksilöllisesti”, Ringa lisää.

 

Kun elämä muuttuu, palvelu mukautuu

Elämäntilanteet muuttuvat välillä hyvinkin yllättäen, ja Curon helpperi haluaa olla mukana auttamassa muutoksen keskellä. Perhe voi muuttaa uuteen kotiin, seniori siirtyä hoivakotiin tai perheeseen syntyy vauva, jolloin avun tarve ja käytännön toteutus voivat muuttua. Curon helpperi reagoi näihin tilanteisiin ketterästi: käyntejä voidaan lisätä hetkellisesti tai pidemmäksi aikaa, voidaan järjestää ylimääräinen muuttosiivous, lähettää paikalle kaksi helpperiä kerralla tai palvelu voidaan myös tauottaa, jos tarve sitä vaatii.

Anna muistaa tilanteen, jossa senioriasiakas muutti palvelukotiin, mutta toivoi saman tutun helpperin jatkavan työskentelyä myös uudessa palvelukodissa.
“Eli helpperipalvelut vietiinkin asiakkaan mukana uuteen ympäristöön. Kuuntelemme aina asiakasta ja löydämme yhdessä ratkaisun”, Anna kuvaa.

Ringalla on toinenkin esimerkki:
”Jos perhe lähtee vaikkapa pidemmälle reissulle tai työkomennukselle, voi oma helpperi käydä esimerkiksi perheenjäsenen tai naapurin luona auttamassa siihen asti, että reissulta palataan. Näin palvelua ei tarvitse kokonaan lopettaa, jos omasta tutusta helpperistä ja ajankohdasta haluaa pitää kiinni”, Ringa kertoo.

Palvelusuunnitelmien tekoa varten Ringa tekee tarvittaessa kotikäyntejä esimerkiksi senioreiden kotiin.

Ringa myös tekee kotikäyntejä senioriasiakkaiden luokse, jotta voi tehdä yhdessä asiakkaan kanssa palvelukartoituksen arvonlisäverottoman palvelun saamiseksi.
“Kotikäynnit ovat hyviä kokonaistilanteen selvittämiseksi ja avuntarpeen kartoittamiseksi. Ne ovat myös monen ikäihmisen mieleen, kun hänen tilanteensa ja kysymyksiensä äärelle pystyy kunnolla pysähtymään.”

Sinun näköistäsi arkea

Curonin palvelu rakentuu aina asiakkaan ympärille. Minimikäynti on puolen päivän mittainen käynti joka toinen viikko, mutta asiakas voi vapaasti valita myös tiheämmät tai pidemmät koko päivän käynnit ja päättää itse, mihin apu käytetään. Siivous, ruoanlaitto, lastenhoito, vaatehuolto, kevyet puutarhatyöt, asioiden hoito tai seniorin arjen tuki – jokainen käynti räätälöidään tarpeiden mukaan.
“Kun asiakas huomaa, että hänen tarpeensa otetaan vakavasti ja palvelu elää hänen arkensa mukana, syntyy aito luottamus,” Ringa sanoo.

Saman asiakkaan yksittäisten käyntien sisältökin voidaan räätälöidä täysin asiakkaan sen hetkisten tarpeiden mukaan. Jos edellisellä kerralla siivottiin ja hoidetiin lapsia, voidaan seuraavalla kerralla pestä pyykkiä ja kokata.
“Jos aikaa jää yli, ovat helpperimme oma-aloitteisia, ja he voivat ehdottaa asiakkaalle sopivia lisätöitä, jotta käynti on mahdollisimman tehokas ja helpperi  helpottaa asiakkaan arkea mahdollisimman paljon”, Anna kertoo.

Mielenrauhaa jokaiseen kotiin

Joustavuus tarkoittaa Curon helpperille ennen kaikkea ihmisläheisyyttä ja arjen keventämistä. Kun palvelu mukautuu elämän eri vaiheisiin ja yhteyden saa aina nopeasti oikeaan ihmiseen, asiakkaalle jää enemmän aikaa tärkeimmille asioille, kuten perheelle, ystäville ja omien voimavarojen lataamiseen.
“Joustavuus on meille luonnollinen osa työtä, ja se tekee palvelusta asiakkaalle arkea helpottavan,” Anna summaa. ”Neuvomme asiakkaita mielellämme myös erilaisissa kysymyksissä ja olemme apuna, jos asiakkaalla on kysymyksiä palvelun aloittamiseen tai vaikkapa arvonlisäverottomien palvelujen saamisen edellytyksiin liittyen. Olemme aina asiakkaan tukena, jos jotain on mielen päällä.”

Haluatko arkeesi lisää hengähdystilaa ja vähemmän huolta? Curonin joustava helpperipalvelu tuo konkreettista apua silloin, kun sitä eniten tarvitset – ja juuri sillä tavalla kuin sinulle parhaiten sopii.
Ota meihin yhteyttä, ja löydetään sopiva ratkaisu juuri sinun arkeesi!

Tutustu myös muihin artikkeleihin